19 mei 2012

Gezellig huwelijk


Het ligt misschien aan mij, maar bij een huwelijk denk ik spontaan aan een drukke, stressvolle dag voor de bruid en de bruidegom. De dag begint zeer vroeg, ze worden opgetut en -gejut door familie. De stress bouwt op om vrienden en familie, kennissen en nog verdere familie geschikt bij elkaar te houden zonder dat de obligate zatte nonkel van plezant tot ambetant evolueert. Vooral een dag om zo snel mogelijk door te komen en nadien pas naar terug te kijken, want genieten is er die dag niet echt bij. Maar het kan ook anders...

Wel vandaag heb ik het (burgerlijk) huwelijk van 2 vrienden, Krijn en Vincent, bijgewoond waar alles zo natuurlijk en spontaan en ja zelfs emotioneel verliep. Samen met de naaste familie en vrienden waren we met 16 afgezakt naar het districthuis in Berchem. Geen lange speeches, het nodige officiƫle zonder saai te worden en een verassingsoptreden van Erik en Sanne. Allemaal zo ongedwongen en fijn!
Na ons stond er een hele groep bijna te drummen om het zaaltje te bestormen terwijl het volgende koppeltje buiten nog stond te poseren voor de (obligate) fotograaf. Hoogstwaarschijnlijk het begin van een zeer drukke dag.

Ik wens Krijn en Vincent veel geluk toe in hun gehuwde leven, maar als ik het meet aan de eerste uren van hun huwelijk, dan ben ik er zeker van dat het op rolletjes zal verlopen.

Geen opmerkingen: