29 mei 2008

'd Hoogeschool wint Mijn Restaurant!


Twee maanden geleden startte een unieke wedstrijd in Vlaanderen. Start je eigen restaurant en maak kans om het te winnen !! Dat is het concept van 'Mijn Restaurant!' en het programma sloeg in als een bom in Vlaanderen.
Heel TV-kijkend Vlaanderen kon volgen hoe 5 koppels, elk uit een andere provincie alles opgaven om hun droom waar te maken. Van renovatie tot selectie van personeel tot het uitbaten van hun (top)restaurant.
Week na week leefde er meer mensen mee met o.a. David & Lins, Steffie & Yanaïka, Jelle & Micheline.
Zelf heb ik kunnen genieten van de kookkunsten van de topchef in de Matizze en twee maal zelfs in 'd Hoogeschool. Tot mijn spijt en vandaag nog meer, is het me niet gelukt om te gaan eten in Hasselt. L'Exquisa was mijn favoriet, vooral omdat ik het jonge mensen gun om een vliegende start te nemen om hun droom waar te maken. Beide restaurants verdienden hun plaats in de finale en de keuze was aartsmoeilijk. Dat bleek ook uit de resultaten van de voting die duizelingwekkend hoog en verbazend dicht bij elkaar lagen.
vtm heeft met 'Mijn Restaurant!' een succesprogramma waar Vlaanderen op zat te wachten. De druk wordt dus hoog voor het najaar om een waardige opvolger te vinden. Maar daar zijn we al volop mee bezig en Francesca speelt hier een belangrijke rol in. Hierover later meer.
Jelle & Micheline, van harte proficiat met jullie nieuwe restaurant. Ik zal toch eens die paling in het groen moeten komen eten, hé !
Steffie & Yanaïka, ik hoop dat jullie verder kunnen met l'Exquisa !

Geen opmerkingen: