10 augustus 2008

Marktrock 2008



Gisteren naar Marktrock geweest. Na een kwakkeljaar vorig jaar is nu de organisatie in de handen van The Entertainment Groep en dat is goed nieuws, die mensen weten van aanpakken en hebben ervaring met het organiseren van festivals.
Ik had vooral de indruk dat alles meer geconcentreerd in de stad gebeurden op de as Oude Markt - Brusselse Staat - Layensplein - Vismarkt, wat zeker niet slecht is.
Ook op de Oude Markt leek er meer ruimte te zijn. Want toen ik voor de laatste optredens kwam, had ik eerst schrik niet meer op de markt te kunnen, maar dat bleek geen probleem en we vonden zelfs nog een goede plek, waar we niet op elkaar gestapeld stonden, zoals wel eens meer gebeurt op een festival.
Soulsister rockte als vanouds. Het zijn duidelijk diesels, want de eerste paar nummer kwamen er wat stroef uit en ook het publiek was op dat moment meer in hun pint dan de muziek geinteresseerd. Maar als de doos met de 'oude' hits werd geopend, stond de Markt sito presto volledig te dansen en was het ambiance troef. Die oudjes kunnen best nog wel wat rocken. Ik kijk al uit naar hun optreden in Gent eind deze maand.


Hooverphonic was de volgende groep. Het moet gezegd worden dat de groepen elkaar snel en stipt opvolgden, dat was vroeger wel anders en ook op andere concerten klopt het uurschema ook niet altijd. Ik ben een fan van Hooverphonic, dus je zal mij niets slechts over het optreden horen zeggen. Het was een prachtig optreden, maar is het misschien dat ik hen al meerdere malen live heb bezig gezien dat ik er zo aan gewend raak, ... It did not rattle my balls!
Ik heb volop genoten van de muziek en het spectakel dat Hooverphonic brengt en de vocale kunsten van Geike, maar het was pas in het laatste deel van het optreden dat ze de Markt op hun hand kregen en de ambiance er in zat. Toch blij dat ik ze gezien heb.
Dank je Veerle voor de tickets !!

Geen opmerkingen: