10 augustus 2008

Olympische Spelen


8 augustus 2008 om 8u08 PM locale tijd zijn de Olympische Spelen in Peking begonnen. In de aanloop werd er zeer veel geschreven over de mensenrechtensituatie in China. En eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo veel persaandacht gezien voor de Spelen dan nu. Iedereen zat dus met (argus)ogen te kijken naar Beijing en de Chinezen hebben ons een show gegeven die we niet rap zullen vergeten, amaai !! Een gigantische discipline bij alle figuranten/deelnemers van de show die er voor zorgden dat we met open mond naar de bijna 4u durende ceremonie zaten te kijken.
Zelf heb ik de ceremonie opgenomen omdat ik op dat moment moest werken, maar wereldwijd hebben miljoenen mensen het live gevolgd.
The Biggest Show on Earth

Dat kunnen we wel stellen. Ik hoop dat de organisatie even vlot verloopt dan de opening en dan kunnen we voor de slotceremonie nog meer vuurwerk verwachten denk ik (en nu al luidop aan het hopen).
Ze hebben ook prachige sporttempels uit de grond gestampt (nee ik begin niet over de menselijke gevolgen hiervan - verplichte verhuizingen). Voor het wielrennen op de weg hebben ze geen nieuw sportcomplex gezet, maar gewoon effe het parcours langs de muur laten lopen. Nee, niet de muur van Geraardsbergen of Hoei, maar van DE muur. Dat gaf wondermooie beelden.


Ik hoop regelmatig beelden van verschillende sporten mee te pikken, want het is bij de Olympische Spelen dat eens wat anders ziet dan alleen maar voetbal en wielrennen. Het turnen, beachvolley, roeien, zwemmen, schoonspringen, aaahhrrgg te veel om op te noemen.
Via de site van Eurovision kan je 12 verschillende kanalen bekijken van lilve beelden uit Beijing.
http://www.eurovisionsports.tv/olympics/


Geen opmerkingen: