11 april 2012

Vrouwen in de Formule 1




Het moest er eens van komen! Weg dat glazen plafond, emancipatie troef, vrouwen betreden nu ook een van de laatste mannelijke bastions: de motorsport en dan nog de keizer van de gemotoriseerde sporten, de Formule 1.

Begrijp me niet verkeerd! Ik heb niets tegen vrouwen in de Formule 1, maar dan denk ik spontaan aan lange benen, spannende pakjes met veel reclame en zo...



Susie Wolff start bij Williams als testrijder. Des te groter was m'n verbazing toen ik vernam dat ze niet eens de enige is. Bij Marussia (het nogal ongekende Russische team met Timo Glock) hebben ze al een vrouwelijke testrijdster, Maria de Vilotta.
En als je dacht dat zij baanbrekend werk leveren... MIS!! In het verleden reden al 5 vrouwen mee in de Formule 1. Correctie, van die 5, waren er maar 3 die zich ook effectief kwalificeerden voor de rit. De meest succesvolste is Lella Lombardi die in de periode 1974-1976 twaalf keer van start ging.
Nog maar afwachten of Susie en Maria ook effectief aan de start zullen komen van een Formule 1 race. Ik wens hen alvast succes!!

Maria de Vilotta

1 opmerking:

Anoniem zei

Aw, this was a very good post. Taking the time and actual effort to generate
a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot
and don't seem to get anything done.
" http://ow.ly/hUjMU rent apartments in santa monica "

Also visit my web page; apartments for rent